Demirören Medya Lisesi öğrencileri ‘1923’ müzikalini izledi

2023-2024 eğitim öğretim sürecinin başlaması ile öğrencilerini oryantasyon sürecine alan Demirören Medya Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL), öğrencileri için çeşitli kültürel seyahatler ve aktiviteler düzenlemeye devam ediyor. Birinci olarak Taksim İstiklal Caddesi’nde bulunan Madam Tussauds’u gezen öğrenciler, bu sefer de 24 Eylül’de Güçlü Performans Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen ‘1923’ müzikalini izledi.

4 ARKADAŞ KENDİLERİNİ BİR ANDA BANDIRMA VAPURU’NDA BULUYOR
Cumhuriyetin 100’üncü yılında, günümüzden tarihe müzikal seyahat yaptıran ‘1923’; Kurtuluş Savaşı Müzesi’ne yapılan okul gezisi sırasında ortadan kaybolan dört arkadaşın kendilerini bir anda Mustafa Kemal’in Ulusal Mücadele’yi başlattığı Bandırma Vapuru’nda bulmasıyla başlıyor. Bandırma’yı sarsan dalgalardan Meclis’in açılışına, Büyük Taarruz’dan Cumhuriyet’in ilanına uzanan oyun, bir taraftan öğrencileri tarih hakkında bilgilendirdi bir taraftan da onlara hisli anlar yaşattı.

‘CUMHURİYETİ EN HOŞ BİÇİMDE TEMSİL EDECEĞİZ’
Öğrencilerle müzikali izleyen Demirören Medya Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi Atila Ertoğan, “Harika bir oyundu. Ulusal Uğraşımızın başlangıcından Cumhuriyetimizin ilanına kadar destansı çabayı ve Kurtuluş Savaşı sürecimizi en hoş anlatımıyla bugün izlemiş olduk. Çok etkilendik, gözyaşlarımızı tutamadık. Çocuklarımız için de olağanüstü bir deneyim oldu. Hem Cumhuriyetin çocukları olduğumuz için bu ülkede yaşadığımız için hem de yeniden ileride Cumhuriyetimizi en hoş formda temsil edeceğimiz için de çok gururluyuz” açıklaması yaptı.

‘ŞEHİR DIŞINDAN GELEN ÖĞRENCİLERİMİZ İSTANBUL’U TANISIN İSTEDİK’
Geçen hafta, oryantasyon haftaları olduğunu belirten Ertoğan kelamlarına şunları ekledi: “Geçen haftayı biraz daha okulumuzun içinde, birbirimizi tanımaya ayırdık. Daha sonrasında yeniden Demirören Medya Center’ın; DHA, Kanal D, CNN Türk, Milliyet, Radyo D üzere tüm ögelerini öğrencilerimizle gezme imkanı gördük. Stüdyolarını gezdik.Oraların çalışanlarıyla, duayenlerle sohbet ettik. Türkiye’nin her yerinden öğrenci alıyoruz. Kent dışından okulumuza gelen çok öğrencimiz var. Haliyle onlar da İstanbul’u tanısın istedik. Birebir vakitte hem birbirimizle kaynaşmak hem de İstanbul’u tanımak hem de toplumsal kültürel manada gelişmelerine takviye olmak istedik.”

‘KENDİMİ OYUNUN İÇİNDE HİSSETTİM’
Lisenin hazırlık sınıfında okuyan Defne Akyel, “Oyun esasen 100’üncü yıla özel çok hoştu ve gerek ışıklandırması gerekse takımıyla heyecan vericiydi. Bilhassa izlerken duygulandığım sahneler çok fazla oldu. Çok gerçekçi oynamıştı ve güya ben oradaymışım da birlikte 100’üncü yılını kutluyormuşum üzere hissettim. Tarihim hakkında şey öğrendim. Bu hafta bir de Madam Tussauds’a gittik. Ceddimizi, Fatih Sultan Mehmet ve başka ünlü şahısların heykellerini görüp onlarla fotoğraf çekinebildik. Okulumuz sunduğu imkanlar olarak esasen çok uygun. Her yere bizi götürüyorlar. Bunun bize kültürel olarak çok fazla katkısı oluyor. Mesela bilmediğimiz, öğrenmediğimiz şeyler yahut daha öncesinde gitmediğimiz yerlere götürme bahtı oluyor. Ben yurtta kalıyorum. İstanbul’a birinci kez geliyor burada birinci sefer tahsil hayatı görüyorum. Ve seyahatler sayesinde İstanbul’u çok rahat gezebiliyorum” dedi.

‘İZLERKEN AĞLAYAN ARKADAŞLARIM OLDU’
Kerem Aslan ise hislerini, “Cumhuriyet’in 100’üncü yılında, bu biçim yere gelmek okul olarak bizi çok keyifli etti. Kerem Alışık üzere bir usta bir oyuncudan bu türlü bir oyunu izlemek beni çok çok memnun etti. Aslında duygulandım biraz ve arkadaşlarımızla ağlayanlar oldu. Çok duygusal bir hikayeydi” halinde söz etti.

‘UMARIZ DAHA FAZLA KÜLTÜREL AKTİFLİĞE GİDERİZ’
Yine hazırlık sınıfı öğrencisi Melek Nisa Aydın da “müzikal çok hoştu. İzlerken tüylerim diken diken oldu. Çok tesir bıraktı bence. Tarihi bayağı uygun öğrendim. Bilmediğim şeyleri de öğrendim. Bazen gözlerimin dolduğu yerler oldu. Çok uygunlardı, hakikaten harikaydı. Bu hafta nitekim çok hoş şeyler kattı bana. Okulumun kültürel seyahatleri de çok eğlenceli ve çok hoş geçiyor. Umarım daha fazla şeyler de yapacağız üzere duruyor” dedi.

‘TARİHİMİZLE GURUR DUYUYORUZ’
Okula eğitim görmek için 492 puanla Mersin’den gelen Eda Parıltı Püsküllü ise şunları söyledi: “Oyun çok eğlenceliydi. Tarihimizi çok uygun anlatıyordu. Sahiden tüyler ürperticiydi. Tarihimizde gurur duyuyoruz. Tarihimizi bize çok çok hoş anlatmışlar. Cumhuriyetin ilanındaki o coşku çok etkileyiciydi.”